Program studiów

Studia trwają 8 semestrów; w systemie niestacjonarnym;  zjazdy 9:00-19:00(sobota – niedziela).

Razem: 2008 godzin bezpośredniego kontaktu z wykładowcą; 1010 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 1000 godzin zajęć klinicznych.

Program studiów ×

Przedmioty podstawowe i kierunkowe:  180h    

  • Fizjologia/patofizjologia 10                   
  • Radiologia 20                   
  • Kardiologia 10
  • Embriologia 10
  • Neurologia/neuropsychologia 10                              
  • Ortopedia 10                              
  • Kinezjologia 20                   
  • Biomechanika 20                   
  • Medycyna ratunkowa/medycyna rodzinna 10                   
  • Komunikacja terapeuta-pacjent 10
  • Prowadzenie historii choroby pacjenta 10                   
  • Seminarium dyplomowe/EBM 10                              
  • Ból – podstawy naukowe i jego leczenie 10                   
  • Dietetyka 10
  • Farmakoterapia 10

Przedmioty bezpośrednio związane z osteopatią: 830 h

  • Techniki manipulacyjne 120
  • Techniki wisceralne 100
  • Techniki kranio-sakralne 100
  • Anatomia palpacyjna 80
  • Warsztaty kadawerowe 40
  • Terapia tkanek miękkich 120
  • Techniki powięziowe 80
  • Historia i filozofia osteopatii 10
  • Badanie i diagnostyka osteopatyczana 120
  • Fascial Distortion Model 60                                          

Praktyka kliniczna w Uczelni 600 h

Praktyka kliniczna poza Uczelnią 400 h   

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy ×

  • Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu przedmiotów podstawowych, kierunkowych oraz bezpośrednio związanych z osteopatią
  • Wymienia techniki leczenia tkanek osteopatycznych.
  • Opisuje techniki osteopatyczne oraz testy funkcjonalne.
  • Charakteryzuje specyfikę postępowania osteopatycznego w przeciążeniach, uszkodzeniach i obrażeniach związanych przede wszystkim z narządem ruchu. 
  • Wyjaśnia rolę osteopaty w zespole medycznym, w klubie sportowym.
  • Zna metody doboru różnych form aktywności fizycznej w leczeniu i  podtrzymywaniu sprawności osób ze specjalnymi potrzebami w różnym wieku.
  • Posiada pogłębioną wiedzę dla kształtowania, podtrzymywania i przywracania utraconej lub obniżonej funkcji narządów, sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku.
  • Zna standardy międzynarodowe w zakresie osteopatii.
  • Analizuje patogenezę, objawy kliniczne i przebieg określonych jednostek chorobowych, w aspekcie doboru optymalnych technik i racjonalnego stosowania środków osteopatii.
  • Zna zasady etyki oraz podstawy prawa autorskiego.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności ×

  • Potrafi odpowiednio dostosować model postępowania osteopatycznego w zależności od interpretacji wyników diagnostycznych.
  • Korzysta z różnych metod, dobierając odpowiednie techniki leczenia.
  • Dobiera różne techniki i chwyty w różnych jednostkach chorobowych.
  • Posługuje się technikami osteopatycznymi, przeprowadza testy funkcjonalne oraz wykorzystuje palpację.
  • Planuje proces terapii i go zrealizuje, kontroluje jego przebieg  
  • Potrafi wyjaśnić pacjentowi istotę jego dolegliwości i zaproponować terapię
  • Potrafi analizować jakość i efektywność wykonywanych zabiegów terapeutycznych
  • Potrafi przeprowadzić rozpoznanie różnicowe w oparciu o analizę danych z badań dla potrzeb osteopatii
  • Potrafi interpretować wyniki badań dodatkowych dla potrzeb osteopatii
  • Potrafi krytycznie interpretować informacje z piśmiennictwa
  • Ocenia sprawność funkcjonalną pacjenta.
  • Dobiera postępowanie profilaktyczne i lecznicze.  
  • Stosuje metody osteopatii w różnych dziedzinach medycznych.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności społecznych ×

  • Jest świadom konieczności ciągłego rozwoju zawodowego i uczenia się przez całe życie zawodowe.
  • Potrafi organizować proces samokształcenia oraz inspirować uczenie się innych.
  • Kooperuje w zespole. Potrafi podejmować decyzje w sytuacjach nagłych.
  • Rozumie potrzebę współpracy z innymi specjalistami w procesie terapii.
  • Ma poczucie odpowiedzialności za zdrowie i życie własne, pacjenta i osób współuczestniczących w przeprowadzaniu terapii.
  • Dba o zaangażowanie się chorego w proces terapeutyczny.
  • Efektywnie komunikuje się z pacjentem, przejawia postawę otwartości wobec jego potrzeb.
  • Potrafi podejmować samodzielnie decyzje oraz brać za nie odpowiedzialność.
  • Wykazuje inicjatywę i kreatywność w działaniu.

Formy zaliczenia ×

  • Test wiedzy.
  • Zaliczenie pisemne i/lub ustne.
  • Obserwacja i ocena wykonania zadania praktycznego.
  • Obserwacja zachowania studenta na zajęciach.

Więcej informacji

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco